V letech 2024 a 2025 probíhaly tyto implementační aktivity.
Regionální identita
- Řešenou potřebou byla nedostatečná sounáležitost místních obyvatel k regionu, absence znalosti kulturních a historických souvislostí, s tím spojená i nedostatečná znalost přírodního dědictví.
- Aktivita zahrnovala programy pro děti a žáky na zajímavých místech regionu. Dále proběhla tematická setkání aktérů MAP o možnostech podpory regionální identity a existujících možnostech, jak toto téma využívat ve školách - viz záložka "tematická setkání".



Brožura s přehledem programů regionální identity - výstup projektu MAP Karlovarsko IV Typ: PDF dokument, Velikost: 3.3 MB (Pozn. ceny jsou uvedeny z důvodu návaznosti v dalších letech, programy nyní zahrnuté do projektu MAP Karlovarsko IV jsou zdarma)

Paměť a efektivní učení
- Cílem aktivity bylo naučit se postupy snadnějšího a efektivnějšího učení a lepší paměti s využitím moderních poznatků o mozku a paměti. Motto: „Naučit se, jak se lépe učit pro 21. století.“
- Aktivita probíhala formou profesního učení pedagogů, jednalo se o na sebe navazující dlouhodobé sdílení. Doplňkově proběhly webináře pro rodiče.

Rozvoj komunikačních dovedností v cizích jazycích
- Cílem aktivity byl rozvoj komunikačních dovedností, aktivní používání cizích jazyků a podpora vztahu žáků k angličtině a němčině.
- Proběhly aktivity pro žáky (např. debatování v angličtině) a pro pedagogy (seminář CLIL v angličtině).
- V rámci podpory němčiny jako druhého cizího jazyka jsme organizovali ve spolupráci s Goethe-Institutem v Karlových Varech a v Toužimi motivační hru "Autobahnspiel".
- V některých školách využili ukázkové konverzační hodiny s rodilým mluvčím.





Sdílený koordinátor přípravy aktivit
- Kolega David Šebesta říkal: "já jsem jednou z implementačních aktivit", neboť David pracoval jako sdílený koordinátor přípravy aktivit. Jeho úkolem bylo pomoc s iniciací, přípravou projektů a aktivit škol (např. OP Spravedlivá transformace, nadace). Zápisy z Davidových seminářů o dotacích jsou v záložce "tematická setkání". Pokračování spolupráce s Davidem po ukončení projektu MAP je možné napřímo.
Vzdělávací aktivity a vzájemné sdílení mezi MŠ
- Jednalo se o jednorázové semináře, sdílení a návštěvy MŠ. Proběhly semináře:
- Seminář a ukázka smyslohraní
- Seminář formou exkurze a sdílení v MŠ Šemnice
- Polytechnika v MŠ
- Seminář formou exkurze a sdílení v Lesní MŠ Svatošky
- Seminář formou exkurze do dvou MŠ v Žatci





Vzdělávací aktivity a vzájemné sdílení mezi ZŠ
- Jednalo se o jednorázové semináře a vzájemné sdílení. Proběhly semináře:
- Seminář a vzájemné sdílení na téma umělá inteligence ve škole
- Multimediální dílna pro pedagogy
- Debatování pro pedagogy
- Digi bez digi
- Hraj, co chceš
- Umělá inteligence pro pedagogy - AI jako pomocník pedagoga, nástroje a změna způsobu uvažování o výuce v době AI


Živý vstup z Toužimi do Strážnice: Dne 23. 4. 2025 střešní organizace místních akčních skupin NS MAS ČR pořádala semináře před valnou hromadou ve Strážnici. Jeden ze seminářů byl o využití umělé inteligence. Ve stejný čas jsme organizovali v Toužimi seminář "Umělá inteligence jako pomocník pedagoga". Moderní technika nám umožnila živý vstup.

Podpora řemesel a manuální zručnosti v MŠ
- Ukázky řemesel v MŠ a aktivity na rozvoj manuální zručnosti dětí v MŠ, např. návštěvy řemeslníků přímo v MŠ. Díky schválené žádosti o změnu byla tato aktivita rozšířena i na první stupně ZŠ.



Kreativní vzdělávání a podnikavost
- Kreativně myslet znamená, že člověk nemusí vše vědět, ale musí si umět poradit.
- Pedagogové se učili zážitkovou metodou, jak kreativní vzdělávání implementovat do výuky v rámci ŠVP své školy. Jednalo se o dlouhodobé na sebe navazující aktivity pro pedagogy a o aktivity pro žáky.
- V této aktivitě byl využit výstup OP VVV projektu Smart akcelerátor Karlovarského kraje, jedná se o metodiku designového myšlení Typ: PDF dokument, Velikost: 1.69 MB.



Prevence a připravenost v oblasti bezpečnosti
- Aktivity byly zaměřeny na zvýšení schopnosti žáků správně jednat, vyrovnat se a také dokázat eliminovat složité situace, na které nejsou připraveni.
- Probíhaly besedy pro žáky a semináře pro pedagogy. Příklady řešených témat: drogy, krizová situace - útočník ve škole, šikana, rizika sociálních sítí, krizová situace - první pomoc.




Rozvoj dovedností v práci s třídním kolektivem
- Cílem bylo prohloubit dovednosti pedagogů při práci s nástroji, postupy a metodami, které lze využít k práci s třídními kolektivem.
- Pro pedagogy jsme organizovali několik modulů dlouhodobého vzdělávání. Zároveň proběhly ukázky práce s žáky.
- V aktivitě jsme využívali výstup projektů OP VVV MAP Karlovarsko II a MAP ORP Sokolov a ORP Kraslice II, jedná se o brožurku s tipy na práci s třídním kolektivem Typ: PDF dokument, Velikost: 8.32 MB.


Osobnostní rozvoj, komunikační a manažerské dovednosti
- Jednalo se o na sebe navazující semináře zaměřené na osobnostní rozvoj, komunikační dovednosti a manažerské dovednosti. Cílovou skupinou bylo vedení škol.
- V roce 2024 proběhl jeden kurz a pro rok 2025 pak další dva kurzy.


Inspirace
- Cílem bylo dbát na průběžný přenos inspirace z jiných regionů, zapracování přenosu inspirace do činnosti platoforem MAP. Zápisy jsou v záložce "tematická setkání".
Propojování a síťování v oblasti společného vzdělávání, socioemoční rozvoj
- Semináře na školách ve vazbě na inkluzi zaměřené na: socioemoční rozvoj pedagogů i žáků, práce s žákem s problémovým chováním, práce se stresem jak žáků, tak učitelů, práce se stresem, práce se silnými a slabými stránkami žáků, podporu motivace, prevenci syndromu vyhoření, zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb a osobnostního nastavení jednotlivých žáků.




Rozvoj spolupráce
- Průřezová aktivita. Realizována například informační setkání k výzvám OP Spravedlivá transformace.

