Na roky 2024 a 2025 máme v MAP v plánu následující implementační aktivity. Od konce února probíhá vzdělávání a sdílení pro pedagogy a programy pro děti a žáky.
Regionální identita
- Řešenou potřebou je nedostatečná sounáležitost místních obyvatel k regionu, absence znalosti kulturních a historických souvislostí, s tím spojená i nedostatečná znalost přírodního dědictví.
- Aktivita zahrnuje programy pro děti a žáky prvního stupně na zajímavých místech regionu. Dále máme v plánu setkání aktérů MAP o možnostech podpory regionální identity a existujících možnostech, jak toto téma využívat ve školách.
Paměť a efektivní učení
- Cílem aktivity je pomoc naučit se postupy snadnějšího a efektivnějšího učení a lepší paměti s využitím moderních poznatků o mozku a paměti. Motto: „Naučit se, jak se lépe učit pro 21. století.“
- Aktivita proběhne formou profesního učení pedagogů, jedná se o na sebe navazující dlouhodobé sdílení. Doplňkově plánujeme setkání pro rodiče.
Rozvoj komunikačních dovedností v cizích jazycích
- Cílem aktivity je rozvoj komunikačních dovedností, aktivní používání cizích jazyků a podpora vztahu žáků k angličtině a němčině.
- V plánu jsou aktivity pro žáky (např. debatování v angličtině) a pro pedagogy (např. seminář CLIL).
Sdílený koordinátor přípravy aktivit
- Kolega David Šebesta říká: "já jsem jednou z implementačních aktivit", neboť David pracuje jako sdílený koordinátor přípravy aktivit. Jeho úkolem je pomoc s iniciací, přípravou projektů a aktivit škol (např. šablony).
Vzdělávací aktivity a vzájemné sdílení mezi MŠ
- Jedná se o jednorázové semináře, sdílení a návštěvy MŠ. Dosud proběhlo:
- Seminář a ukázka smyslohraní
- Exkurze a sdílení v MŠ Šemnice
Vzdělávací aktivity a vzájemné sdílení mezi ZŠ
- Jedná se o jednorázové semináře a vzájemné sdílení. Dosud proběhlo:
- Seminář a vzájemné sdílení na téma umělá inteligence ve škole
- Multimediální dílna pro pedagogy
Podpora řemesel a manuální zručnosti v MŠ
- Ukázky řemesel v MŠ a aktivity na rozvoj manuální zručnosti dětí v MŠ, např. návštěvy řemeslníků přímo v MŠ.
Kreativní vzdělávání a podnikavost
- Kreativně myslet znamená, že člověk nemusí vše vědět, ale musí si umět poradit.
- Pedagogové se budou učit zážitkovou metodou, jak kreativní vzdělávání implementovat do výuky v rámci ŠVP své školy. Jedná se o dlouhodobé na sebe navazující aktivity pro pedagogy a o aktivity pro žáky.
- V této aktivitě využíváme výstup OP VVV projektu Smart akcelerátor Karlovarského kraje, jedná se o metodiku designového myšlení Typ: PDF dokument, Velikost: 1.69 MB.
Prevence a připravenost v oblasti bezpečnosti
- Aktivity jsou zaměřeny na zvýšení schopnosti žáků správně jednat, vyrovnat se a také dokázat eliminovat složité situace, na které nejsou připraveni.
- V plánu jsou besedy pro žáky a semináře pro pedagogy.
Rozvoj dovedností v práci s třídním kolektivem
- Cílem je prohloubit dovednosti pedagogů při práci s nástroji, postupy a metodami, které lze využít k práci s třídními kolektivem.
- Pro pedagogy je připraveno několik modulů dlouhodobého vzdělávání. Zároveň proběhnou ukázky práce s žáky.
- V aktivitě využíváme výstup projektů OP VVV MAP Karlovarsko II a MAP ORP Sokolov a ORP Kraslice II, jedná se o brožurku s tipy na práci s třídním kolektivem Typ: PDF dokument, Velikost: 8.32 MB.
Osobnostní rozvoj, komunikační a manažerské dovednosti
- Jedná se o na sebe navazující semináře zaměřené na osobnostní rozvoj, komunikační dovednosti a manažerské dovednosti. Cílovou skupinou je vedení škol.
Inspirace
- Cílem je dbát na průběžný přenos inspirace z jiných regionů, zapracování přenosu inspirace do činnosti platoforem MAP a uspořádání minimálně 2 samostatných tematických setkání k inspiraci do konce roku 2025.
Propojování a síťování v oblasti společného vzdělávání, socioemoční rozvoj
- Semináře na školách zaměřené na: socioemoční rozvoj pedagogů i žáků, práce s žákem s problémovým chováním, práce se stresem jak žáků, tak učitelů, práce se stresem, práce se silnými a slabými stránkami žáků, podporu motivace, prevenci syndromu vyhoření, zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb a osobnostního nastavení jednotlivých žáků.
Rozvoj spolupráce
- Průřezová aktivita.